štvrtok 16. júla 2015

Crikvenica-Selce Croatia

Crikvenica a Sekce sú dve veľmi pekné, vedľa seba ležiace mestečká na severe chorvátska pri meste Rijeka. Tieto mestá sú vzdialené od Bratislavy približne 7 hodinovou cestou.




Ubytovaný som v malom byte, 20 metrov cez ulicu od mora. Prístup do mora je ako vidíte na obrázku, po schodoch na štrkovú pláž, sem-tam ležia veľké skaly alebo vybetónované terasy. 

Na výlety mám dve možnosti. Ak sa vyberiem z domu smerom vľavo na Selce, mán na výber veľký bazén, promenádu s vodnými atrakciami, stánkami zo suvenírmi alebo podnikmi ako sú fastfoody a reštaurácie. 




Opačným smerom je mesto Crikvenica. Do tohoto mestečka to trvá približne 30 minút, ale je tu možnosť cestovať malým vláčikom po pobreží. V tomto mestečku je tiež promenáda ako v Selce, ale omnoho väčšia. Viac reštaurácií, suvenírov a atrakcií pre deti. Objavili sme aj mestské akvárium, v ktorom môžete vidieť žraloky, morské koníky alebo rybičky Dory a Nema. Pre dospelého 35 KN a pre dieťa 20 KN.





Taktiež sa mi páčilo aký su tunajší obyvatelia podnikavý, keď z kostola spravili hotel.



Kúpanie v mori sa mi moc nepáčilo. Pripomínalo mi starú známu Makarsku Riviéru, kde Slováci, Česi a Poliaci boli natlačený jeden na druhého. Ak si chcete ísť oddýchnuť a mať súkromie na pláži tak neodporúčam túto destináciu. Ak máte radi nočný život, budete na správnom mieste.

Je tu veľa priestoru na šport. Milovníci behu, korčuľovania, bicyklovania a kolobežkovania tu majú niekoľko-kilometrovú asfaltovú cestu pri pláži. V mestečku Selce je futbalové ihrisko spojené z hádzanárskym ihriskom. Veľmi sa mi páčilo ako celé rodiny ráno o 7:00 a aj večer chodia spolu behávať popri mori. Mládež v skorých ranných hodinách tiež trénujú na ihriskách.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára